Slzy otcov (recenzia knihy)

Autor: Ľudmila Žoldáková | 28.11.2012 o 12:14 | (upravené 5.12.2012 o 19:02) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  272x

Pred pár týždňami vydavateľstvo Evita Press vydalo knihu Slzy otcov autorky Evy Bacigalovej. Ďalší príbeh do spleti množstva skutočných príbehov, s ktorými sa v poslednej dobe roztrhlo vrece. No napriek tomu túto spleť skvelo dopĺňa.

Po množstve kníh s nálepkou "skutočný príbeh", pri ktorých valcovala hlavne tematika moslimského sveta je práve vydavateľstvo Evita Press, ktoré ponúka knihy slovenských autoriek a ich životných či zozbieraných pravdivých príbehov. Kniha s výstižným názvom Slzy otcov približuje hneď niekoľko príbehov odohrávajúcich sa na pozadí práce sociálnej pracovníčky, ktorá sa snaží počas rozvodov stáť na strane dieťaťa. To, že rozvodom najviac trpia deti je skutočnosťou, ale napadlo vás niekedy pozrieť sa na rochod rodičov očami ich dieťaťa? Keď sa dvaja ľudia rozhodnú pre rozvod, len v máloktorých prípadoch ide o priateľský rozchod dvoch ľudí, ktorí roky zdieľali spoločnú domácnosť. Bolesť a spôsobené krivdy ostanú niekde medzi partnermi spolu s ich deťmi. Veľmi rada by som verila, že ľudia sú rozumní a sú radi, keď rozvod prebehne bez komplikácii a zbytočných súdnych ťahaníc. Ale ľudská túžba po pozícii obeti v očiach blízkych či známych, je takýchto prípadoch viac než častým prípadom. Keď vám kamarátka alebo kamarát hovorí o svojom rozvode, počujete jednu pravdu. Pravda však častokrát nebýva ani na jednej strane. To, kto je zlý, kto komu viac ublížil či poškodil nemusí byť hneď také jednoznačné. Nájsť objektívny postoj k rozvodu vašej kamarátky či kamaráta bude takmer nemožné. Ale aká veľká môže byť ľudská zlomyseľnosť na to, aby sa dostatočne svojej polovičke pomstil? Na koho strane je väčšia vina? Kto si zaslúži viac trpieť? Kniha sa sústredí na dieťa rozvedených rodičov a hlavne na súdenie sa o opatrovaníctvo dieťaťa. Problém sa vygraduje, ak je dieťa ešte príliš malé, aby si vytvorilo svoj vlastný postoj nezávislý od matky alebo otca. Malé deti sú veľmi ľahko ovplyvniteľné a väčšinový názor, že dieťa by malo jednoznačne patriť hlavne matke, dostáva matku do ľahkej pozície stať sa manipulátorom. Časť nahromadenej zlosti sa môže preniesť na dieťa a to zavrie tie isté dvere, ktoré musela matka (alebo otec). Naozaj neľahká úloha sudcov rozhodnúť, ktorej strane prisúdiť dieťa. Striedavá starostlivosť je aj dnes odsudzovaná s hlavným aspektom psychického nátlaku na dieťa behať z jednej strany na druhú. Vídať však dieťa každý druhý víkend nie je dostačujúcim podieľaním sa na výchove. Časom to možno už aj druhá strana bude odmietať. Ak ste vo svojom okolí boli svedkami rozvodu, priklonili ste sa na nejakú stranu? Bolo naozaj očividné to, kto spôsobil krivdu? Tak táto kniha vám ukáže pár príkladov, kedy matka je schopná zájsť naozaj veľmi ďaleko, len aby získala to čo chce. Bez ohľadu na bývalého manžela. Bez ohľadu na dieťa. A pravda je možno i navždy stratená. Pre ďalší pohľad, odporúčam prečítať.

Minúta po minúte: Trump sa stane 45. prezidentom Spojených štátov

Donald Trump sa v piatok 20. januára stane oficiálne 45. prezidentom USA.

PRIMÁR